Mezuniyet ve Tek Ders Başvuruları


Mezun Durumundaki Öğrencilerimizden;

Lisans programları için en az 240 AKTS kredi şartını sağlayan; not ortalaması 2.0 ve üzerinde olan öğrenciler için pandemi nedeniyle “ilişik kesme işlemleri”, “kargo ile diploma talep dilekçesi işlemleri”,” mezun bilgi sistemine kayıt işlemleri” ve “adres güncelleme işlemleri” sistem üzerinden yapılacaktır.

Sistem, şartları sağlayan öğrencileri otomatik olarak talep sayfasına yönlendirmektedir. Mezun durumunda olan öğrenciler, karşılarına çıkan ekran yardımıyla taleplerini öğrenci işlerine iletmiş olacak ve  kargo ücreti üniversitemiz tarafından karşılanacaktır. Kargo ile “diploma”, “diploma eki”, “mezuniyet transkripti”, “başarı belgeleri” ve “lise diploması” öğrencinin kendisine teslim edilecektir.

Veri güncellemek için “online ilişik kesme ve diploma talebi” bağlantısından işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

 

Pandemi Sürecinde geçerli olacak şekilde Akademik takvimde belirtilen tarihlerde; 

Tek/Üç ders sınavı başvurunuzu Öğrenci Bilgi sistemine Giriş yaptıktan sonra "Tek Ders Başvuru" bağlantısından karşınıza gelen başarısız derslerinizi "KAYDET" butonuna tıklayarak yapabilirsiniz. Sistemden başvuru yapmanız yeterlidir.


Öğrenciler birden fazla başarısız dersi olması durumunda bütün dersleri seçmek zorundadır. Aksi halde başka başarısız dersi olduğu halde sadece bir tane seçim yapan öğrencilerimizin başvuruları geçersiz sayılacaktır.


Tek/üç ders başvuruları için mezun durumunda olan öğrenciler staj dersi hariç lisans en az 232 önlisans en az 112 AKTS kredilik dersi almış olması gerekmektedir. Başvuru için en az 2.0 Genel Not Ortalaması şartı bulunmaktadır.


Devamsızlıktan (NA) ile başarısız olunan derslere başvuru yapılmamalıdır.

 

ÖNEMLİ: Pandemi Sürecinde Mezuniyet Komisyonu, Mezun Durumundaki öğrencilerimizin ÖBS üzerinden yaptığı Mezuniyet Başvurularına göre, yapılan başvurunun Mezuniyet Komisyonuna ulaşmasını takip eden 7 iş günü içerisinde toplantı yapmaktadır.