Sıkça Sorulan Sorular
- ÖSYM tarafından fakültenize yerleştirildim ve kayıt oldum, öğrenci numaramı nasıl öğrenebilirim?
- https://sis.sdu.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx bağlantısını kullanarak öğrenci numaranızı öğrenebilirsiniz.
- Öğrenci Bilgi Sistemine nasıl giriş yapabilirim?
- Öncelikle SDUnet’e (http://sdunet.sdu.edu.tr) giriş yapacaksınız, giriş için öğrenci e-posta hesabınızı ya da e-devlet hesabınızı kullanabilirsiniz. Daha sonra Öğrenci Bilgi Sistemini seçerek devam edebilirsiniz.
- ogr.sdu.edu.tr uzantılı e-posta hesabımı nasıl aktif hale getirebilirim?
- Adınıza tanımlanacak olan öğrenci e-posta adresiniz l(öğrenci numarası)@ogr.sdu.edu.tr şeklinde olacaktır. (buradaki “l” lisans kelimesinin ilk harfidir) Şifreniz de TC kimlik numarasının son sekiz (veya ilk sekiz) hanesidir. (örnek: l2411999999@ogr.sdu.edu.tr)
- Öğrenme Yönetim Sistemi nedir, nasıl kullanılır?
- Uzaktan öğretim yoluyla yürütün dersler için kullanılan bir platformdur; dersler ve sınavlar internet üzerinden yapılmaktadır. Detaylı bilgi için https://uzem.sdu.edu.tr/tr/ogrenciler/oys-tanitimlari-13133s.html bağlantısını kullanabilirsiniz.
- Fakültenize yeni kayıt yaptırdım. Ders kaydı yapmam gerekiyor mu?
- Yeni Kayıt yaptıran öğrencilerin yalnızca güz dönemi ders kayıtları otomatik olarak yapılmaktadır. Bahar döneminden itibaren ders kaydınızı yapmanız gerekmektedir. (ders kayıt yardım sunusu: https://oidb.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/73/files/kayit-yenileme.pdf)
- Fakültenize yeni kayıt yaptırdım. Öğrenci kimlik kartımı almak için başvuru yapmalı mıyım?
- Öğrencilerimizin öğrenci kimlik kartları, sistemde kayıtlı olan fotoğraf ve bilgiler ile otomatik olarak basılmaktadır. Kimlik basım işlemi tamamlandığında bölüm sekreterliklerinden alabilirsiniz.
- Öğrenci kimlik kartımı kaybedersem yenisini nasıl çıkartabilirim?
- SDUnet’e giriş yaptıktan sonra gerekli işlemleri yerine getirerek yeni yeni kimlik talebinde bulunabilirsiniz. (SDUnet Kişisel > Kimlik Kartı Başvurusu > Yeni Kart Talebi)
- Ders kaydı yapacağım zaman borç görünüyor ne yapmalıyım?
- Ders kaydı yapabilmeniz için öncelikle harç borcunuzu ödemelisiniz. Katkı payı/öğrenim ücretlerini, Halk Bankası şubeleri, ATM’leri, internet şubesi ve mobil bankacılık uygulaması aracılığıyla ya da Süleyman Demirel Üniversitesi Online Ödeme Sistemi ile harç borcunuzu ödeyebilirsiniz.
- Ders kaydını nasıl yapacağım?
- Her eğitim-öğretim dönemi için Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ders kaydı yapmanız gerekmektedir. Ders kaydının nasıl yapılacağı konusunda detaylı bilgi için https://oidb.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/73/files/kayit-yenileme.pdf) bağlantısını kullanabilirsiniz.
- Akademik takvime nasıl ulaşabilirim?
- Yeni eğitim-öğretim yılına ait akademik takvim, Üniversite Senatosu tarafından kabul edildikten sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının internet sayfasında ilan edilmektedir. (https://oidb.sdu.edu.tr/tr/hizli-erisim/akademik-takvim-15449s.html)
- Kaydımı mazeretimden dolayı dondurmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
-
Ağır hastalık, kaza, doğal afetler gibi belgelendirilebilen olağanüstü durumlar dışında izin başvurusu yarıyılın/yılın ilk iki haftası içinde yapılır.
Öğrencilere, ilgili yönetim kurulunun uygun göreceği haklı ve geçerli nedenlerle bir defada en az bir, en çok iki yarıyıl izin verilebilir. İzinli olunan dönem öğretim süresinden sayılmaz. Öğrenciye verilen öğrenime ara verme izinlerinin toplamı, normal öğrenim süresinin yarısını aşamaz.
- Kaydımı sildirmek için nasıl bir yol izlemem gerekiyor?
- SDUnet’e giriş yaparak kişisel menüsü içerisinde bulunan ilişik kesme bağlantısı üzerinden başvuru yapabilirsiniz. Detaylı bilgiye https://oidb.sdu.edu.tr/tr/hizli-erisim/online-ilisik-kesme-14628s.html bu adresten ulaşabilirsiniz.
- Daha önce başka bir programdan aldığım dersleri saydırmak ve muaf olmak için ne yapmam gerekiyor?
- ÖSYM tarafından yapılan sınavlarla yerleştirilen veya yatay geçişle gelen öğrencilerin, eğitim-öğretime başladıkları yarıyılın ilk iki haftası içinde ilgili bölüm başkanlığına muafiyet için dilekçeyle başvurmaları gerekir. Öğrencilerin sonraki yarıyıl/yıllarda yapacakları muafiyet talepleri kabul edilmez. Herhangi bir dersten muafiyet talebi kabul edilen öğrenci, daha sonra bu derse not yükseltmek amacıyla ders kaydı yapabilir. Öğrencinin, daha önce almış ve başarmış olduğu ders/dersler karşılığında hangi ders/derslerden muaf olmak istediğini belirten dilekçesine daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumu tarafından onaylı ders içeriklerini ve transkriptini eklemesi gerekir. (https://mys.sdu.edu.tr/Mevzuatlar/yonergeler: Ders Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi)
- Yaz okulu var mı?
-
Üniversitemiz bünyesinde yaz okulu işlemlerine ilişkin duyuru her yıl bahar dönemi sonunda Fakültemizin internet sayfasında ilan edilmektedir.
- Farabi Değişim programı nedir, nereden bilgi alabilirim?
- Detaylı bilgi için Farabi Koordinatörlüğünün web sitesini ziyaret ediniz.
- Mevlana Değişim programı nedir, nereden bilgi alabilirim?
- Detaylı bilgi için Mevlana Koordinatörlüğünün web sitesini ziyaret ediniz.
- Erasmus Değişim programı nedir, nereden bilgi alabilirim?
- Detaylı bilgi için Erasmus Koordinatörlüğünün web sitesini ziyaret ediniz.
-
Akademik danışmanımı nereden öğrenebilirim?
-
Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak danışmanınızı öğrenebilirsiniz.
-
Çift Anadal Programına ne zaman başvuru yapılır?
-
Öğrenci, ilan edilen ikinci anadal diploma programına, en erken 3 üncü yarıyılın başında, en geç ise dört yıllık programlarda 5 inci yarıyılın başında, beş yıllık programlarda 7 inci yarıyılın başında, altı yıllık programlarda ise 9 uncu yarıyılın başında başvurabilir ve en fazla 2 tercih yapabilir.
-
Çift Anadal Programına başvuru şartları nedir?
-
Başvuru anında anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.70 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20 sinde bulunan, başvurduğu yarıyıla kadar anadal diploma programında aldığı tüm dersleri başarı ile tamamlayan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilirler.
-
Çift Anadal Programından mezunyet şartı nedir?
-
Anadal programında en az 2.70 ortalama ile mezuniyet hakkını elde eden ve çift anadal programını en az 2,70 ortalama ile tamamlayan öğrenciye çift anadal diploması verilir.
-
Yandal Programına ne zaman başvuru yapılır?
-
Öğrenci ilan edilen yandal programına, anadal lisans programının en erken 3. ve en geç 6. yarıyıl başında başvurabilir ve en fazla 2 tercih yapabilir.
-
Yandal Programına başvuru şartları nedir?
-
Yandal programına başvuran öğrencinin, başvurduğu yarıyıla kadar aldığı lisans programındaki tüm kredili dersleri başarıyla tamamlamış ve anadal programındaki genel not ortalamasının en az 2.35 olması gerekir.
-
Yandal Programından ne zaman mezun olabilir?
-
Anadal programından mezuniyet hakkını elde eden ve yandal programını en az 2.00 ortalamayla tamamlayan öğrenciye sadece başarı belgesi (yandal sertifikası) düzenlenir. Bu belgeler diploma yerine geçmez.
-
Özel öğrenci statüsünde ders alma şartları nelerdir?
-
Özel öğrenci olarak başka bir yükseköğretim kurumundan ders almak isteyen öğrencinin almak istediği derslere ait ders içeriklerini dilekçesine ekleyerek en geç ilgili yarıyıla ilişkin kayıt yenileme döneminden on (10) gün öncesine kadar kayıtlı olduğu bölüme başvuru yapması gereklidir.
Başka bir yükseköğretim kurumu öğrencilerinin Üniversitemiz programlarından özel öğrenci olarak ders alabilmelerinin koşulları ise şunlardır:
Özel öğrenci olarak, Üniversitemizden ders almak isteyen başka bir yükseköğretim kurumu öğrencisi, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu yönetim kurulu kararını dilekçesine ekleyerek en geç ilgili eğitim öğretim yarıyılının ilk haftası içinde Üniversitemizin ilgili birimine başvuru yapmalıdır.
-
Tek ders sınavı nedir ve kaç defa girebilirim?
- Mezuniyetine esas bütün derslerini başarmış sadece devamını yerine getirdiği bir dersten başarısız olan öğrencilerin mezun olabilmesi için yapılan sınav hakkıdır. Tek ders sınavından öğrenciler bir defa yararlanır
-
İkinci öğretim programlarında başarı sıralamasında ilk %10’a girmenin önemi nedir?
-
İkinci öğretim bölüm/programlarında öğrenim gören öğrenciler her dönem sonunda başarı sıralamasında %10’a girerlerse üst sınıfta o yıl için, normal örgün öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri öğrenci katkı payı kadar miktarı öğrenim ücreti olarak öder.
-
Mezun olabilme koşulları nelerdir?
-
Bir öğrencinin okumakta olduğu programdan mezun olabilmesi için Süleyman Demirel Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim- Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 27. maddesinde belirtilen kanuni süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 GNO ile tamamlaması zorunludur. GNO aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır.
-
Mezuniyet başvurusu için izleyeceğim yol nedir?
-
SDUnet’e giriş yaparak kişisel menüsü içerisinde bulunan ilişik kesme bağlantısı üzerinden başvuru yapabilirsiniz. Detaylı bilgiye https://oidb.sdu.edu.tr/tr/hizli-erisim/online-ilisik-kesme-14628s.html bu adresten ulaşabilirsiniz.
-
Diploma başka birisi tarafından teslim alınabilir mi?
-
Diploma, diploma eki, başarı belgesi vs. yalnızca hak sahiplerinin kendilerine ya da noter onaylı vekâletnamelerini ibraz eden vekillerine teslim edilir ya da bu belgelerin SDÜ Diploma İstek Başvuru Sistemi üzerinden kargo ile gönderilmesini talep edebilirsiniz.
-
Ders içeriklerine nasıl ulaşabilirim?
-
https://sis.sdu.edu.tr/oibs/ogrsis/mufredat_dersleri.aspx bağlantısını kullanarak ders içeriklerine ulaşabilirsiniz. Aldığınız çıktıları ayrıca onaylatmanız gerekmeksizin kullanabilirsiniz.
-
Ders kaydı yaparken Üniversite Ortak Seçmeli dersini nasıl ekleyeceğim?
-
Bu dersi kendi bölümünüzden alamazsınız, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesinin farklı bölümlerinden (birinci veya ikinci öğretim farketmez) veya farklı fakültelerden alabilirsiniz. Dersi eklemeden önce, dersin yeterli kontenjanı olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
-
Ders kaydı yaparken seçmeli bir dersin kontenjanı dolu olduğu için ekleyemiyorum, ne yapmalıyım?
-
Derslere ayrılan kontenjanlar, ilgili bölüm başkanlığı tarafından belirlenmektedir. Bu durumda kontenjanı yeterli olan diğer bir ders seçeceksiniz ya da bölümle iletişime geçeceksiniz.
-
Yaz okulunda farklı bir üniversiteden ders aldım, notlarım transkriptime ne zaman aktarılır?
-
Farklı bir yükseköğretim kurumundan aldığınız derslere ait transkript belgesinin bölümünüze ulaşmasının ardından SDÜ Ders Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesine bağlı olarak not dönüşümü yapılması ve sonucun yazı ile Dekanlığa bildirilmesi gerekmektedir. Fakülte Yönetim Kurulunun onayından sonra ilgili belge Öğrenci İşleri Birimine gönderilecek ve öğrenci bilgi sistemine kayıt edilecektir.