Birim Kalite Çalışmaları
MÜDEK NEDİR?
Kısaca Müdek, Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK), ülkemizdeki çeşitli mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye'de mühendislik eğitimi kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bağımsız bir kuruluştur.
MÜDEK'İN AMACI
MÜDEK'in amacı; farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak, böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamaktır.
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Eğitim Amaçları
EA1. Bilgisayar ve teknoloji alanında ki gelişmeleri takip edebilen ve bunları çözümleyerek yeni ve katma değeri yüksek bilgi ve sistemler üretir.
EA2. Sürekli öğrenme ve kendini yenileme alışkanlığı edinmiş, Bilgisayar Mühendisliği alanındaki bilimsel yöntemleri, yenilikçi teknolojik gelişmeleri, modern yazılım ve donanım araçlarını kullanarak mühendislik problemlerini saptar ve çözüme ulaşır.
EA3. Araştırma, geliştirme faaliyetlerinde ve proje yönetim uygulamalarında, inisiyatif kullanır ve takımlar arası çalışır.
EA4. Mesleki ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliğini geliştirerek bulundukları ortamda yönetici ve liderlik rolü üstlenir.
EA5. Matematik, doğa bilimleri ve mühendislik bilimlerinin temelinde öğrenmiş olduğu bilgiler ışığında gerçek hayatta karşılaştığı problemleri analiz eder ve çözer.
EA6. Üstlendiği görevi mesleki ve ahlaki sorumluluk bilinci ile yerine getirir.
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Program Çıktıları
PÇ1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği alanlarına özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilgisayar mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ2. Bilgisayar mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz, teknik ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ3. Bilgisayar mühendisliği kapsamındaki karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde bilgisayar mühendisliği alanındaki modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlama becerisi.
PÇ4. Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ5. Bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü karmaşık problemlerin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ9. Etik ilkelerine uygun davranma, meslekî ve etik sorumluluk bilinci; bilgisayar mühendisliği alanındaki mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ10. Bilgisayar mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ11. Bilgisayar mühendisliği alanındaki mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilgisayar mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık.
- MÜDEK Çıktıları ile Bilgisayar Mühendisliği Program Çıktıları Karşılaştırması için tıklayınız.
MİSYON
Süleyman Demirel Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, ulusal ve uluslararası düzeyde lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim vererek, sanayide teknik, idari ve Ar-Ge çalışmalarında görev alabilecek bilgi ve becerilerle donanmış, güncel yüksek teknolojiyi takip eden, sürekli öğrenme alışkanlığına sahip, girişimci, ekip çalışmasına yatkın, çözüm üretebilen, araştıran, analiz ve sentez becerisi kazanmış, teknolojik gelişmelere açık, insanlığa, insanlara ve çevresine duyarlı, ülkesine ve insanlığa yararlı olan, toplumun yaşam kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel araştırma yapan ve teknoloji üretebilen, evrensel düşünme yetisine sahip, ufku geniş Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi özgörevi bilir.
VİZYON
Evrensel ölçütler içinde, toplumumuzun ve insanlığın yararına çalışan, araştıran sonuçlarını teknolojiye dönüştüren öncü bir bölüm olmaktır.
İç Paydaşlar
- SDÜ Yönetimi
- SDÜ Mühendislik Fakültesi Fakülte Yönetimi
- SDÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Öğrencileri,
- SDÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Akademik ve İdari Personeli
- SDÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Akademik Personeli
- SDÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü Akademik Personeli
- SDÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Dış Paydaşlar
- TÜBİTAK
- Isparta Ticaret ve Sanayi Odası
- TMMOB Bilgisayar Mühendisleri Odası (Isparta İl Temsilciliği)
- Isparta Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü
- Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA)
- T.C. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB)
- Isparta Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü
- Kamu Kurumları
- Özel sektör
- Göller Bölgesi Teknokenti
- Yurt İçi ve Yurt Dışı diğer üniversitelerin ilgili bölümleri
Kalite Faaliyet Raporları
- MÜDEK Kalite Komisyon Raporu - 2023
- Kalite Faaliyet Raporu - 2021
- MÜDEK Kalite Komisyon Raporu - 2021
- MÜDEK ve Kalite Yönetimi Komisyonu Öğrenci Katılımlı Faaliyetler - 2021
- Kalite Faaliyet Raporu - 2020
Kurum İçi Değerlendirme Raporları